maandag 5 juni 2017

Kraamkost - lijstjes deel 6

Geniaal idee. Ik heb er al veel mensen blij mee gemaakt. 

Wat maak ik zelf vaak voor anderen?

- Lasagne met groenten. Het recept vind je bij Photo-copy.
- Quiche met venkel, groene asperges en geitenkaas.
- Gehakt-groeten-pureeschotel (zeer makkelijk in te vriezen)van Jeroen Meus.

Wat maakte ik al voor mezelf? (met hulp)

- chili con carne van Jamie Oliver
- saus voor Indiaas-Britse curry van Jamie Oliver
- ragu van Evelien
- vol-au-vent gemaakt door mijn mama
- falafelbeslag gebaseerd op vegalicious. Ik maakte ze met broccoli ipv pompoen.

Wat maakte ik voor mijn bezoek? (Hopelijk is dit nog lekker na invriezen. We zullen zien.)

- Babka (chocoladebrood) van Ottolenghi
- 2 bodems voor aardbeienslagroomtaart van Tessa Kiros
wafeltjes
- Polentakoekjes van Jamie Oliver

Andere ideeën?

- moussaka
- kip zoet-zuur uit het Ons kookboek
- porties crumbletopping: rauw invriezen en dan over allerlei fruit strooien en afbakken. 
- vulling voor strüdel: laten ontdooien, tussen bladerdeeg doen en afbakken. Recept Photo-copy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten